lördag 4 december 2010

En helt vanlig lördag

med veckostädning. Känns helt OK nu i adventstider när man pyntar lite mer och plockar bort lite annat. Dessutom har jag hunnit med att städa klart alla köksskåpen som jag började med för en tid sedan. Det känns riktigt skönt!
Fåglarna har fått sitt också men blir rädda när jag kommer med kameran.
Imorgon ska vi gå på den årliga granjakten med våra vänner. Ska pulsa ut i snön, maken har redan varit ute och spanat på några fina granar, dricka glögg (och sen är alla granar jättefina!) och grilla korv. Sedan går vi hem till oss och äter en god soppa. Desserten har jag gjort idag.

Vit chokladpannacotta med glögglingon.

Nu ska jag bara ha det skönt med ett glas rött!

Ha en härlig kväll kära vänner!
Kram Eva

3 kommentarer:

Vita huset 28 sa...

Hej o tack för titten o kommentaren hos mig, de värmer :)

Vilken härlig efterrätt du gjort, ser såå god ut!

Här snöar det lite, fast nu tycker jag allt att det räcker med snö, o de ska visst fortsätta med massa minus grader också. Jag vill ha sol o 3 minus räcker för mig.
Ha en toppen 2a advent
Kram Camilla

skifferhuset sa...

Hoppas ni hittar några fina granar och att vädret är bra! Och när man kommer hem så smakar maten sååå gott! Ha det bra! Kram Iréne

Black Iris sa...

Mmmmm, oj vad gott det ser ut. Vilken härlig granletardag ni verkar ha.

Kram Maidi