söndag 21 november 2010

Aktiv söndag

På förmiddagen var vi ute i naturen och promenerade med goda vänner. Det var så härligt trots att det var lite fukt i luften och blåste lite. Vi hade fika med oss och det förgyller det hela, är så gott att fika i skogen. När vi skulle börja plocka lite mossa och annat pynt började det regna riktigt så vi fick bege oss hem. Får ge mig ut en annan dag och plocka lite naturmaterial.
Resten av dagen har gått åt till att utplåna "gröna rummet", nu är det "vita rummet" istället. Har storstädat, möblerat om, pyntat, putsat fönster och sytt gardiner. Vet inte hur jag räknade när jag köpte gardintyget - det räckte bara till ena fönstret. Så jag får köpa mer imorgon, rummet måste bli riktigt klart nu. Som ni förstår har det varit aktivitet i en rasande fart men jag är så nöjd och känner att det blivit ett rum att trivas i.
Känner mig lite trött efter denna dagen - men jätteglad!
Kram på er!
Eva

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nog är det skönt i skogen! Då gör det inget att du får besöka den igen:) Visst är det härligt att fixa till ett rum? Din soffa i förra inslaget blev så vacker! Ser fram emot en titt när det är klart!

God vecka önskar jag dig.
Kram Eva-Mari

Anneli sa...

Hejsan.

Tur att du kan få tag på mera tyg!
Hade ju varit riktigt snopet om det var slut i affären.

Din soffa ser jättefin ut, förstår att du inte tyckte så bra om det andra tyget.

Kul med loppisbesök, det är alldeles för få loppisar häromkring!

Ha det gott,
Kram Anneli.