lördag 20 november 2010

Loppishandlat för 630 kr!

Har gjort slut på jättemycket pengar men jag känner mig nöjd ändå! Köpte två margarinlådor som var riktigt fina, en ljusstake i trä, en ostkupa i glas (mina föräldrar hade en sådan när jag var barn) och en matservis. Här får ni se!
Det finns ytterligare 12 små assietter som jag glömde packa upp när jag fotade.  Det står Uppsala Ekeby Karlskrona men inget mer, 500 kr för servisen, hoppas jag inte gjort nåt dumt. Men jag tycker om den och det ska bli vår finservis. Slängde ut vardagsporslinet och tog fram den gamla finservisen att ha till vardag nu. Man tröttnar ju på sina saker och vill ha lite annat.
Och kan ni tänka - nu är soffan klar! Det var första gången jag gjorde ett sånt arbete och jag kommer aldrig att göra det igen. Puh, så jobbigt det var! Men det blev ett lyft för rummet, nu ska det städas, fönstren ska putsas och nya gardiner ska sys! Och jag ska vårda mina naglar och ömma fingrar!

Som ni ser - inget mästerverk men nu kan jag trivas och slipper den gröna färgen.
Nu ska jag unna mig ett glas vin och slötitta på tv och fundera på nya projekt i hemmet.
Ha en skön lördagkväll kära vänner!
Eva

2 kommentarer:

Uttan sa...

Fina fynd och servisen är verkligen jätte fin.
Enligt Mej har Du gjort ett fynd.
Soffan blev så bra! Vilket kanon jobb Du gjort det gäller på fingrar att klä om möbler.Jag har en fåtölj Jag vill klä om,,,,få se om Jag klarar det själv.

Ha det Gott!
Kram!

Lantligt i stan sa...

Kul att du tittade in till mig! Vilka loppisfynd du gjort! Servisen ser fint ut liksom ostkupan (jag har en likadan) och margarinlådorna. Ha en trevlig söndagkväll!
Kram Anki